بلاگ زرین کراود

معرفی سرمایه گذاری معاف از مالیات با سود ماهیانه و سالیانه

سرمایه گذاری معاف از مالیات

بدون شک، سرمایه‌ گذاری یکی از مهمترین راه‌های به دست آوردن درآمد است. با این حال، یکی از مهمترین مسائلی که سرمایه‌ گذاران باید با آن روبرو شوند، مالیات است.

اما با وجود سود بالایی که از سرمایه‌ گذاری می‌توان به دست آورد، پرداخت مالیات می‌تواند باعث کاهش سود شما شود. برای این منظور، بسیاری از سرمایه گذاران در صندوق های سرمایه گذاری معاف از مالیات استفاده می کنند.

سرمایه گذاری در صنایع معاف از مالیات، به‌عنوان یکی از موضوعات جذاب در حوزه سرمایه‌گذاری و کسب و کار، در ایران و جهان توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

سرمایه گذاری معاف از مالیات، یکی از بهترین راه‌های به دست آوردن سود بدون پرداخت مالیات است. در این نوع سرمایه‌گذاری‌ها، معافیت مالیاتی به شما تعلق می‌گیرد و شما می‌توانید بدون هیچگونه پرداخت مالیات، سود خود را افزایش دهید.

برای مثال، سرمایه‌گذاری در برخی از صندوق‌های سرمایه‌ گذاری معاف از مالیات، می‌تواند به شما کمک کند که سود بالا و معاف از مالیات کسب کنید.

به علاوه، برخی از سرمایه‌ گذاری‌ های معاف از مالیات، همراه با سود بالا، دارای خطرات کمتری نیز هستند. به عنوان مثال، سرمایه‌گذاری در برخی از صندوق‌های سرمایه گذاری معاف از مالیات، به شما اجازه می‌دهد که با کمترین خطر، به دنبال داشتن سود بالا باشید.

اما آیا سرمایه گذاری در صنایع معاف از مالیات، به اندازه سرمایه گذاری در سایر بازارهای مالی سودمند است؟

در این مقاله از وبلاگ زرین کراود به این پرسش پاسخ می دهیم و به بررسی مزیت های سرمایه گذاری معاف از مالیات برای سرمایه گذاران می پردازیم و انواع روش های سرمایه گذاری در صنایع معاف از مالیات را به شما نشان میدهیم.

فهرست محتوا:

  • مفهوم سرمایه گذاری معاف از مالیات
  • چه دارایی هایی مشمول مالیات میشوند؟
  • چه سرمایه گذاری هایی در ایران معاف از مالیات هستند؟
  • مزایای سرمایه گذاری معاف از مالیات برای سرمایه گذاران
  • نکات مهم و کاربردی برای سرمایه گذاران جهت انتخاب بهترین سرمایه گذاری معاف از مالیات
  • نمونه های موفق سرمایه گذاری معاف از مالیات در ایران و جهان
  • کراودفاندینگ یک سرمایه گذاری معاف از مالیات و پرسود
  • زرین کراود؛ صندوق سرمایه گذاری معاف از مالیات
  • نتیجه گیری
سرمایه گذاری معاف از مالیات

مفهوم سرمایه گذاری معاف از مالیات

سرمایه گذاری معاف از مالیات به معنای ارائه تسهیلات مالی به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بدون تحمل هزینه‌های مالیاتی است.

به این ترتیب، سودهای حاصل از سرمایه گذاری در صنایع معاف از مالیات به صورت کلی از مالیات معاف هستند و می‌تواند به دلیل برخی مزایای مالیاتی به صورت یکی از روش‌های کاهش مالیات برای سرمایه‌ گذاران به شمار رود.

در ایران، سیاست‌هایی در خصوص سرمایه‌ گذاری معاف از مالیات توسط دولت و مجلس ایران اتخاذ شده است.

از جمله این سیاست‌ها می‌توان به قانون تشویق سرمایه‌ گذاری، قانون تشویق تولید و اشتغال، قانون ایجاد صنایع جدید و موسسات نوین اشاره کرد.

بر اساس این قوانین، سرمایه‌ گذاری در برخی از زمینه‌های خاص، مانند زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و صنایع معدنی، همچنین کراودفاندینگ و تامین مالی جمعی معاف از پرداخت مالیات می‌شود.

در این روش سرمایه‌ گذاری، معمولاً دولت به منظور تشویق سرمایه‌ گذاری در صنایعی که به نظر دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، قانونی را در نظر می‌گیرد تا سرمایه‌ گذاران به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم از مالیات بی‌نیاز باشند.

به طور معمول، سرمایه‌ گذاری معاف از مالیات در بخش‌هایی از اقتصادی مانند انرژی، زیرساخت، مسکن، کشاورزی و کراودفاندینگ و صنایع مرتبط با پیشرفت علمی و فناوری بیشتر به کار می‌رود.

بیشتر بخوانید:سرمایه گذاری با سود ماهیانه، انتخاب مطمئن هر سرمایه گذار

چه دارایی هایی مشمول مالیات میشوند؟

در بسیاری از کشورها، دارایی های مختلفی مشمول مالیات هستند، اما در هر کشور می‌تواند قوانین و مقررات مالیاتی متفاوتی وجود داشته باشد. در کل، دارایی هایی که مشمول مالیات هستند، به شکل زیر است:

  1. درآمد: درآمد حقوقی و حقوقی-مالی افراد (شامل حقوق و مزایای کارکنان، درآمدهای حرفه‌ای و …)

  2. مالیات بر ارزش افزوده: مالیات بر ارزش افزوده (مالیات بر فروش) برای کالاها و خدمات

  3. مالیات بر درآمد بانکی: مالیاتی که برای تأمین منابع مالی دولت از درآمدهای بانکی برداشت می‌شود.

  4. مالیات بر ارث: مالیاتی که برای وراثت دارایی از فردی که درگذشته پرداخت می‌شود.

  5. مالیات بر اموال: مالیاتی که بر اموال ثابت، خودرو، سکه، جواهر و… پرداخت می‌شود.

  6. مالیات بر معاملات: مالیاتی که برای برخی از معاملاتی که از جمله آن‌ها خرید و فروش ارز، سهام، برخی از محصولات و ملک‌هاست پرداخت می‌شود.

  7. مالیات بر درآمد نفتی: مالیاتی که بر درآمد کشور از فروش نفت و گاز پرداخت می‌شود.

لازم به ذکر است که مقررات مالیاتی در ایران همچنین به تفکیک شهری و روستایی، فردی و حقوقی و متفاوت با توجه به نوع فعالیت و منبع درآمد، متفاوت است.

سرمایه گذاری معاف از مالیات

چه سرمایه گذاری هایی در ایران معاف از مالیات هستند؟

در ایران نیز برخی از سرمایه‌گذاری‌ها معاف از مالیات هستند. این سرمایه گذاری ها عبارتند از:

  1. سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری و صنعتی

  2. سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

  3. سرمایه گذاری در بخش های صنعتی که در لیست مشمولان ماده ۴۴ قانون مالیات های مستقیم قرار دارند.

  4. سرمایه گذاری در بخش هایی مانند ایجاد بیمارستان، داروخانه، مراکز آموزشی و پژوهشی و …

  5. سرمایه گذاری در ایجاد اشتغال

  6. سرمایه گذاری در بخش های تولیدی و خدماتی در شهرهای کوچک و روستاها

مقررات مالیاتی ممکن است در آینده تغییر کند و لیست سرمایه گذاری های معاف از مالیات در ایران نیز ممکن است تغییر کند. لذا بهتر است برای اطلاعات دقیق تر و به روز تر به قوانین مالیاتی جاری در ایران مراجعه کنید.

مزایای سرمایه گذاری معاف از مالیات برای سرمایه گذاران

سرمایه گذاری معاف از مالیات، به عنوان یک روش جذاب برای جذب سرمایه در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برخی از مزایای سرمایه گذاری معاف از مالیات برای سرمایه گذاران عبارتند از:

  1. کاهش هزینه‌ها و کسب سود بیشتر: یکی از مزایای سرمایه گذاری معاف از مالیات، کاهش هزینه های سرمایه گذار است.  این روش، سرمایه گذاران معاف از مالیات هستند و می‌توانند هزینه مالیات خود را کاهش دهند و در نتیجه بیشترین سود را کسب کنند.
  2. کاهش ریسک سرمایه‌ گذاری: سرمایه گذاری در صنایع معاف از مالیات می‌تواند ریسک سرمایه‌ گذاری را کاهش دهد. به دلیل این که صنایع معاف از مالیات به دلیل وضعیت خاص خود و حمایت ها از ریسک کمتری برخوردارند، سرمایه گذاران می‌توانند از این موضوع بهره‌مند شوند.
  3. رشد اقتصادی: سرمایه گذاری در صنایع معاف از مالیات می‌تواند رشد اقتصادی کشور را تحریک کند. با تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌ گذاری در صنایع و بخش‌های مختلف، اشتغال و تولید افزایش می‌یابد که در نتیجه باعث رشد اقتصادی کشور می‌شود.
  4. ایجاد مزیت رقابتی: با سرمایه گذاری معاف از مالیات، بخش خصوصی می‌تواند با رقابت با رقبای خارجی، مزیت رقابتی بیشتری در بازار بین‌المللی پیدا کند. این باعث افزایش صادرات و ارزش افزوده کشور می‌شود.
 
معاف از مالیات

نکات مهم و کاربردی برای سرمایه گذاران جهت انتخاب بهترین سرمایه گذاری معاف از مالیات

با توجه به مزایای بی‌نظیر سرمایه‌ گذاری معاف از مالیات، تعداد زیادی از مردم به دنبال فرصت‌های این نوع سرمایه‌گذاری هستند.

اما باید توجه داشت که انتخاب بهترین سرمایه گذاری معاف از مالیات نکات مهم و کلیدی دارد که به عنوان سرمایه گذار باید بدانید در اینجا به مهم ترین و کلیدی ترین نکته ها می پردازیم:

  1. بررسی دقیق و شناخت صنعت: در سرمایه‌ گذاری معاف از مالیات، بررسی دقیق و شناخت صنعت مورد نظر بسیار مهم است. بررسی عمیق و دقیق وضعیت بازار، رقبا، فرصت‌ها و تهدیدات صنعت به سرمایه‌ گذاران کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را برای سرمایه‌ گذاری خود بگیرند.
  2. تعیین ریسک و بازده: سرمایه‌ گذاران باید ریسک و بازده سرمایه‌گذاری خود را مشخص کنند و با توجه به این دو متغیر، تصمیم بگیرند. در این روش، با توجه به معافیت مالیاتی، بازده سرمایه‌ گذاری بیشتر است اما همزمان ریسک سرمایه‌ گذاری نیز بیشتر است.
  3. بررسی شرکت مدیریت کننده: شرکت مدیریت کننده سرمایه‌ گذاری نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. بررسی تجربه و عملکرد شرکت مدیریت کننده سرمایه‌ گذاری در گذشته، ارزیابی تخصص و مهارت‌های کارکنان شرکت و نحوه مدیریت شرکت مدیریت کننده می‌تواند به سرمایه‌ گذاران در انتخاب بهترین سرمایه‌ گذاری کمک کند.
  4. ریسک سرمایه‌ گذاری: همانطور که می‌دانید، هر سرمایه‌ گذاری همراه با ریسک‌هایی است. پیش از انتخاب سرمایه گذاری معاف از مالیات، باید به این موضوع توجه کنید و به بررسی ریسک‌های مرتبط با هر سرمایه گذاری بپردازید.
  5. مقایسه سرمایه گذاری‌های مختلف: پیش از انتخاب سرمایه گذاری معاف از مالیات، بهتر است سرمایه گذاری‌های مختلف را مقایسه کنید و مزایا و معایب هر سرمایه گذاری را در نظر بگیرید. در این راه بهتر است از مشاوران مالی و حقوقی استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین سرمایه گذاری با سود ۵۰ درصد

سرمایه گذاری

نمونه های موفق سرمایه گذاری معاف از مالیات در ایران و جهان

سرمایه‌ گذاری معاف از مالیات به‌عنوان یکی از موضوعات جذاب در حوزه سرمایه‌ گذاری و کسب و کار، در ایران و جهان توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

در زیر به برخی از نمونه‌های موفق سرمایه گذاری در صنایع معاف از مالیات در ایران و جهان اشاره می‌کنیم:

  • زرین کراود

شرکت زرین کراود با استفاده از تسهیلات مربوط به سرمایه‌ گذاری معاف از مالیات در ایران، توانسته است در زمینه‌ی کراودفاندینگ و تامین مالی جمعی برای کسب و کارهای نوپا و صنایع نوین، به موفقیت برساند. 

  • شرکت اسپیس‌ایکس

شرکت اسپیس‌ایکس، شرکتی فضایی آمریکایی است که با استفاده از تسهیلات مربوط به سرمایه‌ گذاری معاف از مالیات در زمینه‌ی فضایی و فناوری، بسیاری از پروژه‌های موفق را اجرا کرده است.

  • شرکت سامسونگ

شرکت سامسونگ، شرکت الکترونیکی کره‌ای، با استفاده از تسهیلات مربوط به سرمایه گذاری در صنایع معاف از مالیات، در زمینه‌ی توسعه فناوری‌های پیشرفته و نوآورانه، به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است.

سرمایه گذاری معاف از مالیات برای این شرکت ها، به دلیل کاهش هزینه‌های تولید و افزایش قابل توجه سودآوری، به صورت قابل توجهی نقش موثری در توسعه فعالیت‌های شرکت ایفا کرده است.

در ایران نیز سرمایه‌ گذاری معاف از مالیات مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از سرمایه‌ گذاران از این روش برای سرمایه گذاری استفاده می‌کنند.

همکاری در سرمایه گذاری

کراودفاندینگ یک سرمایه گذاری معاف از مالیات و پرسود

کراودفاندینگ (Crowdfunding) یکی از روش‌های سرمایه گذاری معاف از مالیات است که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است.

در این روش، یک شرکت یا فرد مجموعه‌ای از پروژه‌های خود را در وب‌سایت‌های کراودفاندینگ معرفی می‌کند و از عموم جامعه برای حمایت مالی دعوت می‌کند.

افراد علاقه‌مند به پروژه، مبلغی را به عنوان سرمایه گذاری در آن پروژه پرداخت می‌کنند و در ازای آن سهام یا بخشی از سود پروژه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

کراودفاندینگ به عنوان یکی از سرمایه گذاری‌های معاف از مالیات، به دلیل پتانسیل پرسود بودن، جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران دارد و جزو معدود روش های سرمایه گذاری است که هر دو ویژگی محبوب سرمایه گذاران، یعنی معافیت مالیات و پرسود بودن را دارد.

کراودفاندینگ یا تامین مالی جمعی از طریق پلتفرم های تامین مالی جمعی انجام میشود این شرکت ها ریسک ها و سود های هر صنعت و پروژه را بررسی میکنند و در صورت تایید برای تامین مالی جمعی به اشتراک گذاشته میشود.

تا سرمایه لازم از طریق افراد علاقمند به سرمایه گذاری در این زمینه جذب شود و سود آن به صورت سهام یا سود پروژه بین سرمایه گذاران تقسیم شود.

در ادامه با کراودفاندینگ بیشتر آشنا خواهیم شد.

کراودفاندینگ سرمایه گذاری معاف از مالیات

زرین کراود؛ صندوق سرمایه گذاری معاف از مالیات

پلتفرم زرین کراد  به عنوان بازوی سرمایه گذاری پلتفرم زرین پال با ۱۲ سال سابقه در زمینه فین‌تک با مجوز رسمی از سازمان فرابورس یک شرکت پیشرو در زمینه سرمایه گذاری به روش کراودفاندینگ است.

که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و تیمی از متخصصان و کارآزموده‌ها، به همه سرمایه گذاران امکان سرمایه گذاری پرسود و کم ریسک را میدهد.

در زرین کراود طرح ها و پروژه ها در ۴ مرحله ارزیابی می شوند تا کمترین ریسک را برای سرمایه گذاران باشته باشد.

 شما به راحتی می توانید برای ایده یا طرح کسب و کارتان جذب سرمایه داشته باشید و یا بر روی طرح های منتخبتان سرمایه گذاری کنید و سودی معاف از مالیات و بیشتر از سودهای بانکی دریافت کنید.

برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر به  zarincowd.com مراجعه کنید و روی طرح مورد نظر خود سرمایه گذاری کنید.

ما میخواهیم شاهد موفقیت شما در بازی سرمایه‌گذاری باشیم

zarincrowd

جمع بندی

سرمایه‌گذاران می‌توانند به کسب و کارهایی که در زمینه‌های مشخصی فعالیت می‌کنند، سرمایه‌گذاری کنند و در عوض در سال مالی قبل از سرمایه‌گذاری خود، معافیت مالیاتی بگیرند. این روش برای جذب سرمایه‌گذاری به کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها کمک می‌کند و به سرمایه‌گذاران امکان پذیرش ریسک بالاتر در سرمایه‌گذاری‌هایشان را می‌دهد. این روش می‌تواند برای توسعه اقتصادی کشور و رشد بیشتر کسب و کارهای نوپا مفید باشد.

کراودفاندینگ یک روش محبوب سرمایه گذاری معاف از مالیات است که علاوه بر پرسود بودن به سرمایه گذاران کمک می کند تا سرمایه گذاری خود را افزایش دهند و به شرکت ها امکان پیدا کردن منابع مالی برای توسعه و رشد داده می شود.

زرین کراود یکی از بهترین پلتفرم های کراودفاندینگ در ایران است که سرمایه گذاری در آن سودی ماهیانه و معاف از مالیات دارد.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با روش کراودفاندینگ کلیک کنید کراودفاندینگ چیست؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *