بلاگ زرین کراود

تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش ۲

تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش

فهرست مطالب

در این بلاگ ادامه مطالب بلاگ رفتار و اصول سرمایه گذاران در سرمایه گذاری جمعی را مورد بررسی فرار میدهیم و همچنین این محتوا برگرفته شده است از کتاب Advances in Crowdfunding است.

با ما همراه باشید.

فعالیت های تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش با این وجود، بقای بلندمدت یک پلتفرم به تجربه مثبت کاربران بستگی دارد و مشارکت آن در پیگیری تحویل وعده های کمپین با علاقه خود آن به موفقیت بلندمدت مرتبط است.

در چنین مواردی، پلتفرم‌های تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش ممکن است سازندگان را پیگیری کنند تا از انجام تعهدات خود اطمینان حاصل کنند. علاوه بر این، بازپرداخت احتمالی یا گزینه های جایگزین برای تکمیل پروژه ها نیز ممکن است به حامیان ارائه شود.

در نهایت، پلتفرم باید با کاربران جدیدی که با کمپین به ارمغان می‌آورد روابط خود را حفظ کند و به اطلاع‌رسانی آن‌ها در مورد کمپین‌های آتی که ممکن است برایشان جالب باشد، ادامه دهد،

واریانس های منطقه ای

 

تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش به عنوان یک پدیده جهانی ممکن است در مناطق مختلف به یک شکل عمل نکند. زیرا برخی از عوامل مانند زیرساخت‌های مالی، محیط‌های نظارتی و پیشرفت‌های فناوری ممکن است در هر منطقه متفاوت باشد.

از این رو، بررسی و بحث در سطح منطقه ای نیز ضروری است. در این بخش، وضعیت مناطق مختلف در سراسر جهان را گزارش می‌کنیم تا با در نظر گرفتن ویژگی‌های منطقه‌ای، درک بهتری از تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش از دیدگاه جهانی ارائه دهیم.

همچنین مطالعه کنید : وضعیت جهانی صنعت تامین مالی جمعی

 

تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش, چین

 

بر اساس سومین گزارش صنعت مالی جایگزین منطقه آسیا و اقیانوسیه،  تأمین مالی جمعی مبتنی بر پاداش یک مدل تأمین مالی جمعی محبوب در چین از نظر تعداد شرکت کنندگان است.

اگرچه تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش در سراسر جهان مشابه عمل می‌کند، اما هنوز برخی ویژگی‌های خاص در بازار تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش چین وجود دارد.

به طور کلی، بازار تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش در چین همچنان در حال رشد است. با این حال، تعداد پلتفرم‌های در چین در حال کاهش است. این بدان معناست که بازار تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش در چین بسیار متمرکز است.

به عنوان مثال، جمع آوری کمک های مالی از چندین پلتفرم بزرگ مبتنی بر پاداش (به عنوان مثال JD، Taobao) تقریباً ۹۰٪ از کل حجم جذب سرمایه در بازار را تشکیل می دهد.

تقریباً تمام پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی مبتنی بر پاداش در چین در داخل کشور فعالیت می‌کنند. اکثر پلتفرم ها وب سایت های جهانی و برندهای جهانی ندارند. پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی مبتنی بر پاداش در چین معمولاً کمک‌های خارج از چین را نمی‌پذیرند.

بنابراین، جریان‌های ورودی و خروجی فرامرزی در بازار تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش چین نادر است. پیش‌فرض‌ها، تغییرات قانونی و کلاهبرداری به عنوان موانع اصلی توسعه این پلتفرم در چین تلقی می‌شوند.

 

تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش

تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش , آسیا و اقیانوسیه (APAC)

 

طبق گزارشی بازار تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش همچنان در مناطق آسیا-اقیانوسیه (به استثنای چین) در حال رشد است. در اینجا، ۹۶ درصد از پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی مبتنی بر پاداش، «رسانه‌ها و تبلیغات» را به عنوان تمرکز اصلی تحقیق و توسعه خود قرار می‌دهند.

تقریباً ۸۱ درصد از تمام پلت‌فرم‌های تأمین مالی جمعی مبتنی بر پاداش در APAC به طور فعال تأیید و پرداخت مشتری را دنبال می‌کنند. پردازش و یادگیری الکترونیکی: حدود ۶۹ درصد از پلتفرم‌های، تحقیق و توسعه را در «مدیریت جامعه» دنبال کرده‌اند.

با این حال، تنها ۲۹ درصد از پلت‌فرم‌های تأمین مالی جمعی مبتنی بر پاداش در APAC، گیمیفیکیشن را به‌عنوان تمرکز اصلی خود در تحقیق و توسعه معرفی می‌کنند.

نرخ مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) 36 درصد است. با توجه به مشارکت زنان در منطقه APAC، ۱۸ درصد از کل جمع‌آوری‌های تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش (مثلاً خالقان کمپین) زن و حامی زن هستند.

تقلب و نقض امنیت سایبری به عنوان خطرات اصلی تأمین مالی جمعی مبتنی بر پاداش در منطقه APAC تلقی می شود.

 

تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش , بریتانیا

 

بر اساس پنجمین گزارش صنعت مالی جایگزین بریتانیا، تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش در حال کاهش در حجم در بریتانیا است که احتمالاً به نتیجه ۶۳ درصد از پلتفرم‌های تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش گزارش شده مربوط می‌شود.

و به طور متناوب مدل کسب و کار خود را در سال ۲۰۱۷ تغییر دادند. به طور خاص، ۱۴ درصد از هزینه های عملیاتی پلتفرم های تامین مالی جمعی مربوط به تحقیق و توسعه است که عمدتاً برای ابزارهای پشتیبانی مشتری برای تبلیغات رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری می شود.

علاوه بر این، تقریباً ۷۵ درصد از تمام پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی مبتنی بر پاداش در بریتانیا سرمایه‌گذاری در آموزش الکترونیکی، تأیید مشتری و پردازش پرداخت را به عنوان تمرکز بر تحقیق و توسعه انتخاب می‌کنند.

نیمی از پلتفرم های مبتنی بر پاداش در بریتانیا نیز تحقیق و توسعه را در زمینه هوش مصنوعی، مدیریت جامعه و ویژگی های بهبود عملکرد دنبال کرده اند. از نظر مشارکت زنان، در بریتانیا، ۵۶ درصد از کل حامیان تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش ، زن هستند.

 

تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش , خاورمیانه و آفریقا

 

بر اساس دومین گزارش سالانه صنعت مالی جایگزین خاورمیانه و آفریقا ، مدل‌های تامین مالی جمعی غیر مالی (تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش و تامین مالی جمعی مبتنی بر کمک مالی) بیشترین سهم بازار مالی جایگزین را به خود اختصاص می‌دهند.

منطقه خاورمیانه و آفریقا (MEA) دارای ویژگی کلیدی هستند که بازار مالی جایگزین در منطقه MEA را از سایر بازارهای مالی جایگزین متمایز می کند.

به دلیل سطح پایین توسعه اقتصادی و زیرساختی، تمام فعالیت‌های تأمین مالی جمعی مبتنی بر پاداش در مناطق خاورمیانه و آفریقا همچنان فعالیت‌های داخلی بدون مبادلات فرامرزی، بین‌المللی‌سازی و سرمایه‌گذاری تحقیق و توسعه باقی می‌مانند.

از نظر مشارکت زنان، ۲۷ درصد از جمع‌آوری‌کنندگان کمک مالی مبتنی بر پاداش، زن هستند.توسعه تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش در خاورمیانه و آفریقا در معرض خطرات مختلفی قرار دارد.

به عنوان مثال، تقلب به عنوان جدی‌ترین خطر در بازار تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش در آفریقا تلقی می‌شود که پس از آن سقوط به‌دلیل سوء‌عمل، پیش‌فرض‌ها و تغییرات در مقررات است.

در مناطق خاورمیانه، نکول به عنوان بزرگترین خطر و به دنبال آن تغییرات در مقررات، سقوط به دلیل سوء رفتار و کلاهبرداری قرار می گیرد.

همچنین مطالعه کنید: راهنمای عملی به سرمایه گذاری موفق : ۵ راهبرد افزایش سود به سبک حرفه ای ها

 

تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش

تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش , اروپا

 

بر اساس چهارمین گزارش سالانه مالی جایگزین اروپا، ۶۷ درصد از پلتفرم های تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش ، مدیریت جامعه را به عنوان تمرکز اصلی سرمایه گذاری تحقیق و توسعه در مناطق اروپایی قرار داده اند.

 ۶۶٪ از پلتفرم هایی که تحقیق و توسعه را در رسانه های اجتماعی و ابزارهای تبلیغاتی دنبال کرده اند، از نزدیک دنبال می شود. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) توسط ۴۸ درصد از پلتفرم‌های مبتنی بر پاداش به‌عنوان تمرکز اصلی تحقیق و توسعه آنها انتخاب شده است.

و ساده‌سازی فرآیندها به‌عنوان تمرکز اولویت تحقیق و توسعه توسط ۳۷ درصد از پلت‌فرم‌های تأمین مالی جمعی مبتنی بر پاداش اروپایی انتخاب شده‌اند. با اشاره به مشارکت زنان، ۴۹ درصد از جمع‌آوری‌های کمک مالی مبتنی بر پاداش را زنان تشکیل می‌دهند.

در مقایسه با سایر مدل‌های تأمین مالی جمعی در اروپا، مدل تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش ، پایین‌ترین سطح جریان‌های تأمین مالی فرامرزی را دارد. به طور مشخص، خروجی منابع مالی فرامرزی ۹ درصد از کل حجم بازار را تشکیل می‌دهد و ۲۱ درصد از مبادلات از طریق ورودی‌های منابع مالی فرامرزی انجام می‌شود.

در نهایت، از نظر خطرات، نقض امنیت سایبری به عنوان مهم‌ترین عامل خطر و به دنبال آن تغییراتی در مقررات و تقلب در کمپین در بازار سرمایه‌گذاری جمعی مبتنی بر پاداش در اروپا تلقی می‌شود.

همچنین مطالعه کنید : کراودفاندینگ جایگزینی برای ضرر در بورس

 

تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش , قاره آمریکا

 

بر اساس سومین گزارش صنعت مالی جایگزین آمریکا، تأمین مالی جمعی مبتنی بر پاداش در سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده و کانادا کاهش یافته است. با این حال، در مناطق آمریکای لاتین و کارائیب، تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش با اکوسیستم‌های مالی جایگزین تازه تأسیس به رشد خود ادامه داده است.

با توجه به تحقیق و توسعه، ۸۸ درصد از پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی مبتنی بر پاداش در قاره آمریکا بر ابزارهای پشتیبانی مشتری برای ارتقای رسانه‌های اجتماعی به عنوان اولویت تحقیق و توسعه تأکید کرده‌اند.

حدود ۶۳ درصد از پلتفرم ها از پردازش پرداخت و آموزش الکترونیکی به عنوان دو محور مهم تحقیق و توسعه یاد می کنند. علاوه بر این، نیمی از پلتفرم‌ها تحقیق و توسعه را در ویژگی‌های مدیریت جامعه دنبال کرده‌اند.

از نظر بین المللی شدن، ۸۰ درصد از پلتفرم های تأمین مالی جمعی مبتنی بر پاداش در ایالات متحده دارای وب سایت های جهانی و مارک های جهانی هستند. در LAC این نرخ ۸۷٪ است.

در مورد مشارکت زنان ۵۰ درصد از جمع‌آوری‌های کمک مالی مبتنی بر پاداش زن هستند. در بازار تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش در قاره آمریکا، نقض امنیت سایبری به عنوان مهم‌ترین عامل خطر و پس از آن فروپاشی ناشی از سوء رفتار و تقلب در کمپین تلقی می‌شود.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *